Whiskey, blues și rock

 Whiskey, blues și rock


Dimineața… după tine

Într-un bar, habar n-am știre

Prin acorduri whiskey… gânduri…

Îți scriu mahmur aceste rânduri.


Câtă poezie aș scrie

Într-un strop de nebunie!?

Versuri scrise despre tine

Cerul plânge… pentru mine.


Și dacă nu îți scriu mă doare

Pahar de whiskey cu o floare

Tristă-n gândurile mele…

Scuturată de petale.


Și prin fumuri de țigară

Te-am văzut plecând aseară,

Să te las a fost greșit…

Tu, un suflet rătăcit!


Pe tejghea se scurg pahare

Și un oftat de supărare,

Murmur de cuvinte goale

Cu rateuri orbitale.


Te privesc într-un pahar

Și aș vrea să te declar

Vis pierdut în miez de noapte

Rupt de tine și de toate.


Priviri îmi spun de ne-nțeles

De ne-nțeles e ce-am ales,

Whiskey și un chip de gheață

Și mahmur spre dimineață.


Whiskey, blues și rock

Oglinzile îmi spun: -Noroc!

Cerul plânge-n versuri triste…

Gânduri negre… și rasiste!


Gând ciudat ce nu-mi dă pace…

De ce iubirea noastră trece

Dacă noi n-avem hotar!?

Whiskey, blues… la un pahar…


Prin gândul meu încerc să zbor

Să te găsesc, plăcut fior…

Și din când în când iubirea

O ghicesc într-o cafea.


Ascult pian și te sărut

Pe un pahar de whiskey mut

Prieten sec, prezent și fost

Când nimic nu avea rost.


Pe-un pat de calde amintiri

Al trecutelor iubiri

Cu fruntea pe tejghea visez

Cum pe note te pictez.


Și în visul meu banal

Se-aud pahare într-un scandal,

Cum zboară și se sting ca mine

Între lacrimi și suspine.


Și mă clatin câteodată

Într-o scuză demodată

Ca-ntr-un dans pe ritm de blues…

Nesigur și mereu confuz.


Disco globe-ul… un dement!

Îl declar eu permanent

Inutil și arogant…

Și la moarte condamnat!


Mi se par că toate-s puse

În privirile-mi înguste

Și mi-e teamă că am să uit,

Tot ce-ai fost, ce am iubit…


Un gust de wiskey cu-al tău chip

În bule calde de nisip,

Și-n gândul meu defel defect

Văd chipul tău firesc, perfect.


Și totu-mi pare tot mai lent

Fără tine sunt absent!

Noaptea-i lungă fără tine…

Aștept noaptea care vine.



Un cub de gheață din pahar

Se topește-ntr-un amar

Și prin gânduri whiskey sec...

-Ăsta-i ultimul și plec!


Whiskey, blues și rock

O domnișoară-mi cere-un foc…

Whiskey și un chip de gheață…

Sexy blues spre dimineață!


toate drepturile rezervate, reproducerea interzisa; din volumul: Soaptele noptii - Aurel Alexandru Donciu, editura Galaxia Gutenberg, 2020

Comentarii